Solat Hajat PMR Dapat Sambutan Baik Ibubapa

Program rutin tahunan Panitia Pendidikan Islam SMK Bukit Garam berjalan lancar dan mendapat sabutan lebih baik dari kalangan ibubapa pada tahun ini. Ibubapa tiba awal pagi ke sekolah untuk bersama-sama dengan guru-guru dan anak-anak mereka yang merupakan calon PMR.

Program solat hajat yang dijalankan di Surau Al-Ghazali dimulakan dengan ucapan alu-aluan daripada pihak sekolah yang diwakilkan kepada cikgu Kamsah Salleh. Manakala En Asmarah Khoo berucap bagi pihak ibubapa mengharapkan anak-anak mereka berusaha bersungguh-sungguh untuk mendapat keputusan yang cemerlang dalam PMR nanti. En Amdan Hassim sebagai wakil Pegawai Pelajaran Daerah (PPD) juga bapa kepada calon PMR bertindak merasmikan solat hajat ini dengan melahirkan perasaan terima kasih kepada pihak sekolah kerana mengadakan program ini yang beliau amat meyakini bahawa inilah tawakal yang sebenar setelah guru dan murid-murid bersungguh-sungguh mengajar dan belajar.

Pada kesempatan ini juga, ust Zaidi selaku pengendali majlis dan orang yang dipertanggungjawabkan dalam mengurus Surau Al-Ghazali dan mengendalikan aktiviti-aktiviti keislaman di sekolah mengucapkan terima kasih kepada ibubapa yang telah menyumbang kepada pembangunan Islam bagi pelajar-pelajar SMK Bukit Garam. Sehubungan dengan itu, beliau melancarkan derma kepada ibubapa yang berminat untuk menyumbang wang, keperluan surau, buku-buku agama, sumbangan tahlil dan sebagainya bagi menrancakkan aktiviti keagamaan di SMK Bukit Garam.

Seterusnya, taklimat dan solat hajat dipimpin oleh Guru Cemerlang DG44 Ust Adli Hasbullah.
Majlis ditutup dengan salam doa restu daripada anak kepada ibubapa masing-masing dan ibubapa yang hadir. Calon diarahkan memeluk dan membisikkan janji dan azam mereka untuk berjuang bersungguh-sungguh sehingga membawa kejayaan cemerlang kepada mereka. Slot ini bertukar menjadi tangisan dan esakan ibubapa dan anak-anak mereka dalam keadaan berpeluk terutama bagi calon perempuan.

Jamuan ibubapa dan guru disumbangankan oleh seorang ibubapa calon. Semoga Allah memberkati segala usaha dan pengorbanan kalian

1 comments:

Ross Safina Hor said...

CEGAH SEBELUM PARAH! IBUBAPA TAK PERLU BIMBANG SEBAB PROTECUR100 & NEIBAC5 AKAN MEMBANTU ANAK-ANAK ANDA UTK MENYERTAI PROGRAM LATIHAN KHIDMAT NEGARA(PLKN)DENGAN KESIHATAN YANG BAIK DAN CERGAS.

Ibubapa tak perlu risau dan bimbang apabila menghantar anak-anak mereka mentertai Program Latihan Khidmat Negara(PLKN) kerana kerajaan dapat mengawal penyakit2 yang melanda negara kita seperti H1N1 INFLUENZA dan wabak TAUN/KOLERA yang sedang mengganas ini.

Dengan mengamalkan Protecur100 atau Neibac5 sebagai pencegah penyakit berjangkit yang digeruni ini, pelajar-pelajar juga akan lebih bertenaga, sihat, cergas, aktif dan tidak mudah dijangkiti bakteria, virus dan sebagainya.

Apabila bersenam dan melakukan aktiviti berat, tahap pertahanan badan(antibodi) akan menurun dan ketika itulah bacteria atau virus akan meluru masuk kedalam sistem badan lalu mengakibatkan jangkitan penyakit berlaku. Protecur100 adalah NATURAL IMMUNE BOOSTER, NATURAL ANTIBIOTIK dan ANTI MICROBIAL yang tidak akan menjejaskan kesihatan seperti antibiotik dari makmal. 2 ke 4 titik Protecur100 dalam air(500ml) akan membersihkan air dari kuman bakteria yang merbahaya. Neibac5 adalah semburan yang dapat membunuh sesetengah bakteria secara terus seperti E-Coli, Klebsialla Pneumonia,Salmonella dan lain-lain lagi. Dengan adanya produk2 begini, risiko berlakunya
KERACUNAN MAKANAN, DEMAM, BATUK, SAKIT KERONGKANG, ASMA dan lain-lain lagi penyakit berjangkit yang membahayakan kesihatan dapat dikawal.

Adalah wajar sebagai ibubapa bimbang dan risau akan keselamatan anak kesayangan mereka tambahan pula dalam keadaan yang agak cemas dimana H1N1 dan TAUN KOLERA sedang bermaharajalela dimana-mana sahaja.

"Mencegah adalah lebih baik dari merawat". Itulah tindakan bijak yang patut diamalkan untuk memupuk keluarga sihat dan harmoni.

Berilah yang terbaik untuk orang yang anda sayang, insyaallah Allah SWT akan beri ganjaran sewajarnya.

Student Special Offer!

Pelajar-pelajar yang dipilih menyertai Program Latihan Khidmat Negara(PLKN) akan diberi 30% diskaun untuk setiap satu set.

PROTECUR100 - RM38
NEIBAC5 - RM69
Jumlah = RM107 - (32.10)30%
Jumlah yang perlu dibayar = RM74.90
Penghantaran Poslaju = RM5

www.PROTECUR.com
Terima Kasih

Post a Comment

 
Powered By Blogger | Reka Cipta iEn © 2008 | Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top