Sesi Baru Sekolah Kembali Mengamit

Seminggu hari persekolahan hampir berakhir. Namun kekalutan dan suasana baru masih dapat dirasakan. Baik dari segi pendaftaran pelajar baru mahupun penepatan kelas serta pengagihan buku teks. SMK Bukit Garam tetap menjanjikan keceriaan dan suasana sekolah yang menyeronokan.Rutin tahun demi tahun tidak pernah membosankan.Guru dan murid bahagia dengan suasana dan iklim khatulistiwanya.

Kedatangan guru baru bakal menceriakan dan memajukan SMK Bukit Garam sebagai sekolah terulung di Kinabatangan. Seramai 7 orang guru baru yang terdiri daripada 4 orang guru perempuan dan 3 orang guru lelaki. 4 orang untuk sesi pagi dan 3 orang untuk sesi petang. Mereka kelihatan gembira dansemangat dengan suasana yang sedia ada. Ahlan wa sahlan wa marhaban bikum ke SMK Bukit Garam.

Kedatangan mereka sekurang-kurangnya mengubat luka kehilangan beberapa orang guru yang telah berpindah. Perpindahan cikgu Wan Khairil Izwan, Cikgu Samsul Nazli danCikgu Mariani Ahmad sudah ada pengganti sekalipun mungkin tidak menyamai khidmat yang mereka berikan. Kami mengucapkan selamat maju jaya kepada guru-guru terbabit. Semoga tidak melupai kami di SMK Bukit Garam.

Alhamdulillah dari segi murid amat memberangsangkan. Pendaftaran tingkatan mencecah 300 orang. Padat sekolah. Pendaftaran juga menerima perpindahan pelajar dari sekolah lain terutama dari SMK Lamag.

Pengabungan kelas IT untuk tingkatan 4 telah dilakukan bagi memberi tumpuan kepada kelas aliran sastera. Ini menjadikan jumlah pelajar dikelas IT bertambah.

Keputusan PMR juga memberangsangkan. tahniah kepada adik Suziani Ahmad kerana memperolehi 9A dalam peperiksaan PMR baru-baru ini.

Selamat Memulakan langkah Kanan untuk 2010.....................

0 comments:

Post a Comment

 
Powered By Blogger | Reka Cipta iEn © 2008 | Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top