Persekolahan Kembali Bermula

Dunia persekolahan kembali menemui kita semua setelah sebulan lebih kita bercuti dan menyegarkan diri. Tahun 2011 bakal membuka lembaran baru dalam dunia pendidikan kerana pada tahun ini disekolah rendah telah bermulanya KSSR dan pastinya di setiap sekolah akan ada beberapa perubahan stuktur organisasi dan perubahan guru dan sebagainya.

Tahun ini menyaksikan ramai guru yang berpindah dan tidak kurang juga yang menerima guru baru. K eluar masuk, pergi dan kembali menjadi rutin yang seharusnya kita terima dengan redha dan menjalankan amanah seperti biasa. Paling penting setiap tahun kita mesti meningkatkan mutu P&P dan juga islah sahsiah diri dan pelajar dengan cara yang bersungguh-sungguh. Hasrat kita bersama ini menjadi khalifah di muka bumi yang disebut oleh ulama untuk mendirikan agama dan mentadbir dengannya.

Sikap kebersamaan, wedahtul fikri dan wehdatul amal patut menjadi tonggak penting dalam merealisasikan cita-cita ummah ini. Mengutamakan hak orang ramai melebihi hak sendiri turut memainkan peranan penting ke arah perubahan menuju insan rabbani.

Selamat Menyegarkan alam persekolahan.........................

0 comments:

Post a Comment

 
Powered By Blogger | Reka Cipta iEn © 2008 | Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top