Quranic Group

Buku siri memahami asas-asas Islam ini telah ditulis oleh sahabat saya, saudara Rafie Yusof dan Sdr Mohd Norhusairi Mat Hussin.

Saya cukup mengenali Ust Rafie Yusof sejak di kampus lagi. Beliau menjadi mentor saya dalam banyak sudut terutama aspek pengurusan persatuan dan tarbiyyah. Ust Mohd Rafie begitu lama terlibat dalam membimbing sahsiah pelajar baik melalui kem, tamrin dan sebagainya.

Selain itu, beliau cukup aktiviti dalam menggerakkkan ativiti untuk anak-anak muda dan sering menyampaikan ceramah motivasinya.

Buku " Quranic Group" sebanyak enam siri mengcakupi bab aqidah, ibadah, sirah, Al-Quran, hadis, fikrah dan Fardu Ain. Ianya membantu pembaca memahami Islam secara syumul.

Saya telah mempraktikkan buku ini kepada pelajar-pelajar saya dan ternyata ianya mampu menarik dan mengikat pelajar saya untuk mendalam ilmu-ilmu Islam.

Lagipun buku ini simple, murah dan menarik untuk dimiliki oleh pelajar dan bahan bantu kepada guru dalam mencapai kecapaian dalam P&P.

Buku ini juga boleh didapati secara online atau berhubung terus dengan penulisnya. Minta maaf saya tegaskan. Saya promosi buku ini kerana kebaikan dan keupayaannya membantu kita dalam membina sahsiah pelajar tanpa mencari sebarang imbalan daripada penulis ataupun sesiapa yang berkenaan. Cuba dulu baru tau...

0 comments:

Post a Comment

 
Powered By Blogger | Reka Cipta iEn © 2008 | Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top