Kalungan Tahniah dan Terima Kasih Kepada Semua Tenaga MTQ 2011

Kalungan terima kasih dan tahniah kepada semua warga Zon Bukit Garam yang telah bertungkus lumus dalam menjayakan Majlis Tadarus Al-Quran (MTQ) pada kali ini.

Tugasan Setiausaha dan mandat yang telah diamanahkan oleh warga pendidik untuk menyempurnakan MTQ pada kali ini telah dipergunakan untuk membuat beberapa pembaharuan bagi memeriahkan MTQ yang menjadi trade mark kepada usaha guru agama seluruh Malaysia.

Antara beberapa perubahan yang telah dilakukan ialah :-

1. Mewujudkan kategori Pendalaman bagi Sekolah Rendah bagi memotivasi sekolah rendah pendalaman dan Sekolah Kurang Murid untuk turut sama diiktiraf dan dikira sebagai persaingan yang adil.

2. Anugerah Tokoh Majlis Tadarus Al-Quran (MTQ) bagi mengiktiraf sumbangan dan pengorbanan mereka yang terlibat dalam menjayakan aktiviti keagamaan. Pada kali ini Persatuan Guru Pendidikan n Islam (PGPIK) memutuskan Allahyarham Tuan Hj Darul Kamit yang telah meninggal dunia pada November tahun lalu.

3. Menggunakan khidmat bentara yang dilantik dari kalangan pelajar untuk membantu tugas-tugas jawatankuasa dan hakim semasa program berjalan. Ia bertujuan mendedahkan pelajar tentang pengurusan MTQ. Seramai 33 orang bentara dari SMK Bukit Garam telah bertugas dengan jayanya.

4. Menggunakan Multi Media dan montaj sebagai persemabahan bagi memeriahkan MTQ

Alhamdulillah, kita berpuashati dengan khidmat yang diberikan oleh semua pihak. Sekalipun masih terdapat beberapa kekurangan yang perlu diperbaiki akan sama-sama kita bermuhasabah dalam majlis post mortem nanti.

Apa pun pada tahun ini, kita telah menggunakan sepenuhnya tenaga kerja dalam zon Bukit Garam.

Gambar-gambar pelaksanaan

1. Sebelum Acara bermula ( Malam sebelum program)
Kejelasan Objektif program cukup penting

Bentara turut membantu Jawatankuasa
Cik Jah memimpin penyediaan Multimedia
Rombongan SK Bukit Garam berjaya menyiapkan astaka

2. Hari Acara berlangsungPara peserta Tilawah menunggu giliran
Hakim Hafazan yang berselindung
antara peserta hafazan
Hakim syarahan yang bijaksana
acara bercerita yang paling popular
Antara bentara yang senyum kepenatan

0 comments:

Post a Comment

 
Powered By Blogger | Reka Cipta iEn © 2008 | Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top